Rabu, 23 November 2011

BIODATA FBI

BIODATA FBI

Akai Shuichi
Ejen FBI dan seorang tokoh utama dalam peperangan menentang Pertubuhan Hitam.Beliau pernah memegang identiti Dai Moroboshi (诸 星 大 Moroboshi Dai?) Danmenyusup ke Pertubuhan, di mana beliau telah diberikan codename Rye (ライ?). Pada masa ini, beliau membuat musuh-musuh dengan Gin dan Bourbon dan menjadi romantisyang terlibat dengan Akemi Miyano.


James Black 
Ketua FBI untuk operasi menangkap Kumpulan Berbaju Hitam) - Menurut ke akaun sendiri James Black, beliau dilahirkan di London, England, di daerah Marylebone Westchester City (daerah yang sama di mana asal Baker Street terletak), sebelum beliau berpindah ke Chicago, membesar sebagai seorang warganegara Amerika. Conan tidak bertemu dengan Black lagi sehingga dia bertemu dengan Jodie Starling sekali lagi pada masa yang sama cuba untuk menyelamatkan seorang ahli politik yang popular dari percubaan pembunuhan oleh Organisasi Hitam. Pada masa ini bahawa kesetiaan Black dengan FBI telah diturunkan; Black adalah sebenarnya yang ketua operasi memburu yang bagi Pertubuhan di Jepun, dan Semenjak nubuatan ini, dia dan rakan-rakannya telah bekerja rapat dengan Conan bila-bila masa mereka sebab yang biasa akan membawa mereka bersama-sama.


Jodie Starling
Kira-kira dua puluh tahun yang lalu, apabila Jodie masih hanya seorang gadis kecil, vermouth membunuh ibu bapanya, yang telah bekerja di Pertubuhan Hitam untuk FBI. Vermouth terkejut apabila mendapati beliau di rumahnya, dan selepas Jodie telah bertanya apa yang berlaku, vermouth memberitahunya menunggu oleh bapanya sehingga dia terjaga, dan bahawa "rahsia membuat seorang wanita wanita". Beliau kemudiannya menetapkan rumah dibakar, sekali gus memusnahkan apa-apa keterangan bahawa dia telah berada di sana, bersama-sama dengan mayat-mayat daripada ibu bapa Jodie dan mana-mana rekod tentang Organisasi Hitam. Mujurlah, Jodie telah memutuskan untuk berjalan jalan ke kedai untuk membeli ayahnya beberapa jus oren, dan telah dengan itu terselamat. Dia diletakkan di bawah perlindungan oleh FBI, walaupun dia menolak Program Perlindungan Saksi, dan akhirnya menjadi ejen FBI sendiri di bawah bimbingan dan naungan James Black. The kenang-kenangan dari masa lalu beliau yang hanya baki set gelas memakai beliau, yang pada asalnya kepunyaan ayahnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan